Tuesday, April 21, 2015

The Armageddon

Assalamualaikum wbt.

Yo...wassup dude? Haha...me nigga. No i ain't nigga dog.... ha tu dia hampa penah dengaq dak conversation mcm tu? Slalunya dlm crita critaa gangstas nigga ada la conversations yg mcm tu. Ini saja ja pengenalan....sbb benda ni dok main dlm kepala hotak aku tadi. Sebenaqnya aku nk habaq pagi tadi aku mangkit lambat baq hang. Org azan baru aku terjaga...kol 5.49am to be exact. Aduila....sib bek la dia x buat aku tejaga kol 8 pagi ka. Kes naya......nk kata tidoq lambat mlm tadi dak jugak. Aku masuk ke kamar beradu jam 10.30 mlm. Aku pon dah set henfon aku jam 5.00am. Tapi still aku telajak laris tidoq smpi org azan.

Lepaih solat subuh, cam biasa kol 6.30 am aku dah gerak p ofis. 6.45 aku dh sampai depan masjid sultan zainal abidin @ masjid besi. Apa yg aku nmpk pagi ni...hari dh cerah time mcm tu. Hmm....aku bersyukur dan juga aku merasa resah.. Ya lah....sekarang zaman akhir zaman. Banyak ustaz suma dok pesan dah sekarang kita sudah menghampiri kiamat. Hari penghapus segalanya......The Armageddon kata omputeh. Cumanya yg memberi kelegaan kpd ku ialah hari ni hari Selasa dan bukan Jumaat. Kerna kiamat itu hanya akan berlaku pada hari Jumaat.

Persoalannya, bukanlah hari itu hari kiamat atau apa, persoalan yg bermain di kepala hotak aku ialah sejauh mana persediaan ku atau bekalanku yang telah ku sediakan untuk mengembara di alam seterusnya. ALLAHURABBI.....terasa kerdilnya diriku ini mengenangkan perkara tersebut. Perjalanan seterusnya bukanlah perjalanan yang main-main.....perjalanan yang kekal abadi. Hanya ada dua pada masa itu, syurga atau neraka. Time tu aku rasa, org yg cipta lagu syurga atau neraka pon tentu tak terkata apa-apa dah kot kerna dia sendiri akan terkaku melihat apa yang terbentang dihadapan matanya. Even, Dio yg dok nyanyi lagu Heaven and Hell tu pon dok terjerit-jerit dah kot dalam Hell No.7!

 Dalam dok cerita bab heaven n hell ni, mai pulak Mr Singh p ajak makan. Pause la sat....

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgv2eZejMnBAzqysBIYrvGaqbYHlJ3hy-etWsS_zP-Q5fexbbtpf4JAlZZw7QvUumptWyjwe01ocOkoEWFD8U40jzN7BrcgkqASaKxOiBnADjAjnfMrhzkEcWETG9wvIWoscNPMzqM1NMQD/s1600/IMG_20140927_164553.jpg

Burrppp....alhamdulillah. Hampa dah makan ka? Depa bawak aku p pekena beriyani mamak kat Presint 15 tadi. Sedap beriyani mamak tu. Dulu aku suka makan beriyani kambing kat situ. Harga dia baru RM15 and it's worth it. Kali kedua aku p....that is a day before GST....harga dia jadik RM25! Dank! Terkejut aku....sib bek ada bawak duit lebih...kalu dak mau terbogey lari balik ofis. So, tadi p makan, aku cuma amek beriyani ayam saja lah. Downgrade ckit la....apa buleh buat. Tapi, sebelum amek aku tanya dulu mamak yg ceduk nasi tu...."beriyani kambing berapa? 15...." dia jawab. Ish....aku jadik pelik pulak. Pasai apa aku kena RM25 hari tu. So, xpa lah...aku makan dulu. Lepaih makan pekena teh tarik dia...nallarekek! Thorbaek bro! Pas tu kami p bayaq.....beriyani ayam aku RM12.50 and teh tarik is RM1.30. Sambil2 tu aku tanya Mr Cashier tu, beriyani kambing how much? Dia senyum and jawab...RM25! Puiiii.....dalam hati aku kata mamak ni mmg x synchronised each other laa......

So, bro....wherever u go to eat...esp mamaks' restaurant, ask the price before u eat. And that's the lesson for today!

Asta la vista bebeh! I'll be back!!!


No comments: