Tuesday, May 5, 2015

Living In A Speeding World.....

So...it's 5th May already. Time is ticking too fast nowadays. So, where do i begin?

Hmm....ok i'll start with the sound of alarm. Pukul 12.00 tengah malam. Rupanya alarm bagitau besday Haji Harris Harun. Terkelip-kelip mata aku nahan ngantuk naip Happy Birthday Bro. Bumm....aku tidoq balik lepaih tu. Tiba-tiba dengaq bunyi lagi....aku bukak mata, rupanya bunyi alarm bangun tidoq pulak. Aih....rasa mcm sat tadi ja aku bum balik....sat sungguh no. Pukui 4.00 am...terkulat-kulat mata aku menahan pedih ngantuk. Teraba-raba aku cari tuala mandi...tiba-tiba aku terasa macam aku terpegang satu benda...lembut dan kenyal. Ohh....punggung isteri ku rupanya aku teraba....heh...heh.

Lalu ku teruskan dengan aktiviti bangun tidur ku iaitu meneran isi perut di dalam tandas. Sambil tersengguk-sengguk aku meneran...mcm nak terlelap pon ada, tapi ku tahankan jua. Selesai acara meneran, menggosok gigi dan kemudian acara yang paling menyeramkan.....mandi subuh jam 4.30am selesai hujan malam tadi. Fuh.....terbeliak biji mata ku dek kerana kesejukan air yg menerjah batang tubuh ku.

Selesai mandi, isteri ku baru bangun...terkebil-kebil dan tersenyum memandang aku. Aku pon mengangkat kening mataku padanya dan terus menuju cermin untuk melihat wajahku yang hensem (sapa x suka jangan baca blog ku ini.....:D). Aku bersiap dan mengemaskan sedikit barang aku untuk dibawa ke ofis hari ini. Turun ke bawah, betulkan pula jam tangan ku yg outdated tarikhnya. Huh....jam beli mahal-mahal...siap ansuran lagi...tapi tetap juga bengong.

Jam 4.45am...isteriku melenggang kangkung membawakan nasi goreng panas dan kopi o panas untuk santapan ku. Hmmm....dah 20 tahun kami bersama, aku xpernah jemu menghadap dan menjamah nasi goreng buatan isteriku. Ia xpernah membosankan ku. Adakalanya, aku merindui nasi gorengnya dan meminta dia membuatkannya untukku....walaupun dah pukul 10.00pm. Dia tetap akur membuatkannya....mungkin kerna keikhlasannya itu yang membuatkan aku x pernah jemu menjamah nasi gorengnya. Sebagaimana aku x pernah jemu menatap wajah nya....walaupun ada masa-masanya kami bergaduh, bertengkar, tidak bertegur sapa....namun dalam pada itu aku tetap mencuri-curi untuk menatap wajahnya. Ya....aku x pernah jemu menatap wajahnya.

Haha....emo pulak aku. 4.50am, start enjin keta n gerak ke ofis. Hadui la....mengantuknya Tuhan aje yg tahu. Dalam pada tu, hati aku ni dok dup dap jugak....saspen. Ini semua pasal dak Lunek la dok bukak crita dia jumpak hantu pocong kat jalan Kendong tu. Hampeh punya Lunek.....skrg ni tiap pagi aku lalu jalan tu aku mesti ketaq gila. Alhamdulillah...lepas jalan tu dengan tenang tanpa sebarang gangguan. Kol 5.30 am aku dah masuk highway thru Senawang Tol Plaza. Hmm...boleh tahan banyaknya keta pagi tadi. Then, kedengaran azan dilaungkan di corong suara henfon ku. So, aku pon berhentilah di RnR Seremban untuk menunaikan solat Subuh. Alhamdulillah....dapat berjemaah jugak pagi ni. 6.05am sambung balik n singgah kat umah sewa jap sbb amek sluar utk pakai esok. 

Sampai kat parking ofis kol 6.45am. Siap-siap semua n terus naik ofis. Yg baru smpi cuma si edrin n budak pompuan sorg. Tulih nama aku n trus masuk bilik. Kepala aku pening berpusing....ni sbb terlalu mengantuk lah ni. So, aku relax myself kat kerusi aku n terlelap la.....krohh...krohh...krohh....(xtau la aku berdengkoq ka dak). Mr Singh n Fer x smpi lagi. Aku terus tidoq lagi sampi kol 7.55am. Mangkit tidoq n terus p toilet n then dhuha pulak. So, skrg tgh dok update blog la....heh heh. Aku ingatkan nak tulis pasai p Terengganu ari tu...

Len kali lah kot...

Heh...heh....asta la vista bebeh, i'll be back!

No comments: